Фокус продовжує серію матеріалів про готовність шкіл до навчального року 2023-2024. Цього разу ми завітали до Ліцею імені Вʼячеслава Чорновола та поспілкувались з директором закладу Тарасом ПРОКОПЕЧКОМ.

Ліцей №4 — єдина школа міста, у якої немає власного укриття у будівлі навчального закладу, тож діти та педагоги переховуються в сховищах житлових будинків. Учні старшої та середньої школи відвідують укриття у будинку Хіміків, 14, а початкової — Миру, 16 та Приморської, 11. Початківці відвідуватимуть ці укриття, доки не буде відремонтовано сховище по проспекту Григорівського десанту, 10. Його реконструкція була запланована до початку вересня, але ремонт не одразу погодили депутати, а додатково вивчали кошторис, запропонований посадовцями. До укриття школярі доходять за 6 хвилин, включно з переодяганням у верхній одяг взимку. За вимогами, у них є до 10 хвилин, розповів директор закладу.

Пан Тарас зазначає, що в укриттях житлових будинків є певні “плюси”. Наприклад, на відміну від інших шкіл, учні Ліцею імені Чорновола мають змогу навчатись у сховищі, адже у приміщенні секції скелелазіння, що у будинку Хіміків, 14 є перегородки, які розділяють класи один від одного. Та натомість, хоч в укритті високі стіни, там немає вентиляції. 

Проте, 100%-ї впевненості в очному форматі навчання школи станом на 29 серпня не має, адже комісія це доки остаточно не затвердила. У разі відсутності усіх підписів, школярі можуть навчатись у дистанційному форматі. 

Наразі у Ліцеї імені Чорновола навчається 24 класи. Дистанційних класів у школі немає, усі діти, які забажали навчатись онлайн були переведені до інших шкіл міста, у яких на паралелі зібралась більша кількість дистанційників. Загалом, школа “втратила” 30 учнів. Тарас ПРОКОПЕЧКО зауважує, що хоч, цифра не здається великою, 30 дітей — це цілий клас, що означає, що школа отримуватиме менше фінансування, а вчителі — заробітної платні. 

У навчальному закладі є клас робототехніки для учнів початкової школи та 5-6 класів. Вартість обладнання для занять — 300 тисяч гривень, воно було профінансовано з місцевого бюджету. Та через те, що дисципліна не була введена до навчального плану на початку навчального року, через відсутність техніки, вона стала частиною уроку інформатики. Та зараз школа планує звернутись до міської влади за додатковим фінансуванням вчительської ставки задля проведення повноцінних уроків. 

“Ми хотіли б, щоб була виділена додаткова ставка і ми могли читати робототехніку не тільки для своїх дітей, а і для дітей інших шкіл. У робототехніці присутні елементи програмування, інженерії, фізики — все, щоб у кінцевому результаті дитина могла запрограмувати якогось робота. Тобто дитина має скласти робота, скласти компʼютерну програму, вона не дуже важка. Мається на увазі, що робототехніка дозволяє дитині повірити, що те, що ми бачимо роботів по телевізору — це не дуже складно, що це можна зробити, якщо тільки цим займатися”, – розповів Тарас ПРОКОПЕЧКО. 

Окрім робототехніки у кабінетах інформатики зʼявились нові компʼютери з Польщі. Викладачі інформаційних технологій зазначають, що техніка вживана, але краща за попередню, яка подекуди зовсім не працює. Та наразі з її допомогою навчатись важко, через відсутність ліцензійного програмного забезпечення (Офісного пакета). Тобто на компʼютерах немає стандартних програм, за якими навчаються школярів, наприклад, Microsoft Word або PowerPoint. Найдешевше, кажуть вчителі, коштуватиме 10 тисяч гривень, та на найкраще треба викласти близько 700 тисяч гривень. 

Як і інші навчальні заклади Южного, школа також отримала меблі від Дитячого Фонду ООН UNICEF на повноцінне облаштування двох класів на суму 200 тисяч гривень. Це дитячі парти, стільці, дошки, шафи та вчительські столи та крісла. До того ж Фонд передав до школи техніку, а саме проєктори, екрани, зарядні пристрої задля проведення додаткових занять із дітьми, які втратили певну кількість матеріалу через пандемію Covid-19 та повномасштабне вторгнення. Уроки проводитимуться  лише з основних предметів, наприклад, математики, української або англійської мови, за участі пʼятьох викладачів. Фінансувати ці заняття також буде UNICEF.

У Ліцеї діє модульна система навчання, що передбачає тривалість уроку в півтори години. Через велике вторгнення та пандемію їх було скорочено до однієї години. Та з 1 вересня учні та педагоги повернуться до звичного режиму навчання, тож зможуть опрацьовувати теми уроків за планом.