Уряд запровадив нововведення щодо національного мультипредметного тесту (НМТ), який вступники складатимуть у 2024 році. Відтепер тестування відбуватиметься не з трьох предметів, а з чотирьох — один з них буде на вибір. Водночас НМТ можуть не складати ті, хто не планує вступати до вишів.

Про це повідомило Міністерство освіти і науки України. Так, вступники цьогоріч обов’язково мають складати українську мову, історію України та математику. Ще один предмет абітурієнт обиратиме сам.

Серед нововведень — зарахування історії України до категорії обов’язкових предметів. У МОН назвали це важливим кроком для зміцнення національної свідомості та самоідентифікації. У програму тестування не включатимуть увесь історичний період, а лише від XVI століття і дотепер.

Усі предмети учасники тестування складатимуть в один день у наступному форматі: 2 години тестування, перерва і ще 2 години тестування. Ті, хто не зможе здати тест через хворобу, повітряну тривогу тощо, матимуть можливість пройти НМТ під час додаткової сесії.

“Така модель тестування є вимушеною, але прийнятною в умовах воєнного стану: учасникам потрібно буде лише раз з’явитися до екзаменаційного центру. Завдяки цьому вступникам не треба долати подекуди значну відстань до екзаменаційних центрів і ризикувати безпекою“, — зазначив заступник міністра освіти і науки Михайло Винницький.

Водночас ті, хто складатиме тестування за кордоном, зможуть це зробити у місцевих екзаменаційних центрах.

Ті, хто не планують вступати до закладів вищої освіти, можуть не складати НМТ. У 2024 році для випускників немає обовʼязкової державної підсумкової атестації (ДПА), пробного НМТ також не проводитимуть.

Державна підсумкова атестація для 4, 9 і 11 класів

Наразі випускники початкової, базової та середньої шкіл не складатимуть такі обов’язкові тестування. Повернути ДПА для учнів 4, 9 та 11 класів планують після перемоги.

Однак цього навчального року УЦОЯО проведе пілотування системи ДПА для учнів після 4-го класу на визначеній кількості учнів. Це не впливатиме на подальше навчання учнів, воно потрібне лише для моніторингу якості освіти та коригування освітньої політики.