Кілька днів тому завершилися роботи з ремонту дорожнього покриття на вул. Центральній від села Кошари в напрямку Любополя. Їхня вартість, згідно з даними системи «Прозорро», склала 8,2 млн гривень.

Здавалося б, можна порадіти, що дорогу відремонтували, якби не безліч нюансів, які можуть призвести до того, що нове покриття за мільйони гривень зійде разом із першим снігом.

Перше – за документами ремонт називають поточним. При цьому, незалежні фахівці, які побували на об’єкті, вважають, що це скоріше були капітальні роботи. Такими їх, до слова, назвав і мер міста Володимир НОВАЦЬКИЙ в одному зі своїх звернень.

Здавалося б – яка різниця, як їх назвати, але не все так просто. Виконання капітального ремонту передбачає суворіший нагляд, ніж поточні роботи, а що більше контролю, то складніше для влади, чого вона дуже не любить.

Друге – через те, що ремонт проводять за документами, як поточний, замовником робіт виступає не управління капітального будівництва, яке повинно займатися подібними питаннями, а комунальне підприємство «Южненське узбережжя». Основний профіль КП косити траву і прибирати сміття, звідки там візьмуться фахівці, які розуміють, що таке якісний ремонт дороги? І знову ми отримуємо відсутність нагляду за проведеним ремонтом.

Третє – у тендерній документації термін виконання робіт зазначено – 31 грудня цього року. А роботи закінчили, нагадаємо, 11 листопада. Тобто на 51 день раніше, ніж передбачалося. Півтора місяця різниці ніяк не можна списати на спритність робітників. Тому напрошується висновок, що терміни виконання були завищені від самого початку, адже що довше тривають роботи, то більше грошей за них, нібито, треба платити.

Ну і найголовніше – при тому, що договір на виконання робіт між замовником послуги та підрядником було підписано в середині жовтня, договір про здійснення технічного нагляду за ремонтом, який проводився, КП підписало з ФОП Ткач Сергій Вікторович тільки 4 листопада. При тому, що 11 листопада мер відзвітував, що роботи вже завершено, то виходить, що перевіряти їхню якість практично до завершення було просто нікому.

У КП профільних фахівців немає, технагляд вони підключили тільки до закінчення ремонту – хто ж нестиме відповідальність, якщо за півроку або рік із дорогою, на яку витратили мільйони гривень, почнуться проблеми?

Не менш цікавий і ФОП, якому доручили нагляд. Фірма зареєстрована 2016 року в Роздільнянському районі. Упродовж багатьох років вона заробляла мінімум на державних тендерах, поки 2023 року не стався прорив. Минулого року компанія отримала на підрядах понад 5 млн гривень. Вигравала багато тендерів у Подільському районі та Дачненській сільраді вартістю від кількох тисяч гривень до сотень тисяч.

З 2024 року фірма стала отримувати підряди в Южному і демонструвати небувалий альтруїзм, як для приватного підприємця. Вартість деяких робіт з технагляду становила 84 грн., 163 грн., 41 грн., 220 гривень тощо. А ось за нагляд за ремонтом дороги в Кошарах ФОП заплатили понад 107 тис. гривень.

Коли запитання про те, чому технагляд підключили перед закінченням робіт, а не від самого початку, на сесії міськради поставила меру депутатка Оксана ВОРОТНІКОВА, він навіть не спробував не те, щоб сам відповісти, а навіть не доручив прояснити ситуацію профільним співробітникам. Володимир НОВАЦЬКИЙ просто проігнорував його і почав дискусію з іншими людьми.

Виходить, мер міста або не знає, що відбувається в підконтрольних йому підприємствах, або знає, але воліє про щось замовчувати?

Усі ці моменти разом ставлять під сумнів не тільки якість виконаних робіт, а й раціональність використання коштів громади, а поведінка мера викликає обґрунтовані сумніви в його здатності забезпечувати ефективний контроль над важливими для громади проєктами.