Мирову угоду між управлінням архітектури та містобудування міськради Південного і консорціумом «Бюро землевпорядних послуг» затвердили депутати на минулій сесії.
Згідно з документом, місто виплатить підряднику 7 млн гривень за вже виконані роботи з розроблення Плану просторового розвитку і продовжить співпрацю з ним. Але ось вкластися у визначені терміни виконавець уже не зможе, оскільки згідно із законом, План мав бути готовий до 1 січня 2025 року.
Але через те, що виконком в грудні 2023 року вирішив розірвати договір із підрядником, коли 25% робіт уже було виконано, майже рік було втрачено. Мера Володимира НОВАЦЬКОГО попереджали від самого початку про те, що цей крок тільки зашкодить місту, оскільки законних підстав для розірвання договору не було. Що пізніше і підтвердили суди різних інстанцій.
Річ у тім, що спочатку виконком вирішив розірвати договір про розроблення Плану через лист від Одеської військової адміністрації, де говорилося про недоцільність витрат таких коштів під час війни та невідповідність вимог тендеру.
Але пізніше в Одеській ОВА заявили, що комісія, яка перевіряла законність проведення тендеру на розробку Плана, в своєму протоколі не зазначила, що є якісь порушення і його треба відмінити. А рекомендаційний лист щодо цього, який начебто відправили ЮМР, став результатом недбалого виконання своїх обов’язків одним зі співробітників. І, що найголовніше, він мав лише рекомендаційний характер.
«Десять місяців пішло на нікому не потрібні тяжби і в результаті влада просто затягнула процес створення життєво важливого для розвитку міста документу, без якого ми не можемо нормально функціонувати», – зазначила депутатка Оксана ВОРОТНІКОВА.
Які негативні наслідки для міста матиме недотримання термінів розробки Плану поки що незрозуміло, але це надважлива документація, без якої громада не зможе розпоряджатись власною землею, залучати інвесторів і як наслідок, розвиватися.
Більше того, ніхто так і не поніс відповідальності за порушення законодавства. Адже якщо сесія міської ради вирішила, що документ потрібен і проголосувала за його розробку, то як виконавчий комітет міг зобов’язати управління архітектури розірвати договір? За законом, виконком не може скасовувати рішення сесії.
Крім того, якщо лист від ОВА мав лише рекомендаційний характер, то хто в мерії мав вивчити це питання і перевірити походження документу перш ніж звертатися до суду, а не просто брати його за основу для судових тяжб, що затягнулися на 10 місяців?
Як раніше заявляла Оксана ВОРОТНІКОВА, з цього приводу не проведені службові розслідування і винні не притягнуті до відповідальності. А відсутність покарання дає підстави і надалі приймати неправомірні рішення, які шкодять громаді та її мешканцям.
Ця ситуація яскраво демонструє недоліки в організації роботи міських служб та неспроможність відповідального за всі процеси в громаді мера не тільки налагодити цю роботу, але й знайти і покарати винних. Через це, сподіватися, що у майбутньому вдасться уникнути подібних помилок, не доводиться.