У квітні в Южному відкрилось кафе-морозиво «Gelateria» по вулиці Приморській. Завітавши туди, ми дізнались, що власниці закладу всього 20 років, тож вирішили дізнатись детальніше про складнощі відкриття власної справи під час війни, до того ж, у такому юному віці.

Як розповідає Яна ПЕТРУХІНА, власниця закладу, місце взяли в оренду. До цього тут також продавали морозиво, але підприємиця вирішила урізноманітнити асортимент стріт-фудом, а також кавою та коктейлями.

У меню кафе можна знайти різноманітне морозиво: у кульках або мʼяке, молочні коктейлі, каву, прохолодні напої. Для любителів стріт-фуду у закладі пропонують скуштувати курячий попкорн, крильця, пельмені фрі, кальмари та мідії у фритюрі, шаурму та безліч інших страв.

Ми поспілкувались із Яною про започаткування бізнесу під час війни, складнощі та підтримку родини.

Що стало поштовхом для того, аби відкрити бізнес під час війни?

Ми з родиною довго планували щось відкрити. У нас родина підприємців і я сама дуже полюбляю це. Отримую задоволення від самого процесу, спілкування з людьми. Можу цілий день тут працювати, готувати, вигадувати напої нові. Та й загалом в мене дуже багато ідей. Мені здається, на банерах вже місця не вистачає для всього, що я хочу додати.

Бізнес під час війни… Ну а що робити? Звичайно, це велика трагедія, але це не вирок. Потрібно якось розвивати наше місто. Звичайно, зараз немає відпочиваючих, як раніше. Людям не до цього, але все одно має бути щось, чим можна радувати містян.

Як виникла ідея відкрити саме кафе-морозиво?

Взагалі це була моя ідея. Я постійно десь працюю, в основному у кавʼярнях. Тому подумала, чому я буду працювати на когось, якщо можу сама на себе? Але ідея втілилась у життя з великою допомогою моєї родини. Це мій хлопець Андрій та батьки. Ми тут працюємо разом з Андрієм, він готує, я приймаю замовлення, роблю напої, морозиво.

На скільки впливає війна на бізнес? Кілька років тому у вас був заклад поруч, коли був сезон. На скільки становище відрізняється від тих часів?

Те, що сезону нема відчувається, але не глобально. Тоді про нас більше знали відпочиваючі, а тепер ми працюємо у більшості для мешканців міста. Люди до нас приходять, їх багато і ми дуже вдячні їм за те, що вони нас обирають.

Наш заклад не такий масштабний як, наприклад, кавʼярня, де можна посидіти. Так, у нас є кава, але вона не головний елемент. Тому, коли погода радує, то людей предостатньо, а коли дощ або холодно, то, звичайно, не дуже морозиво їдять. Хоча є такі гості, які нас дуже дивують, і в холодну погоду купують морозиво.

Це твій перший власний бізнес. Чи є складнощі, до яких ти звикаєш?

Взагалі, я з 13 років у цьому бізнесі, з моїми батьками. Раніше їм допомагала у магазині, у закладі, вчилась саме у батьків. Але найскладніше для мене – це закупівля продукції. Тобто тобі треба звикнути до того, що ти постійно має моніторити залишки, аби не було такого, що в тебе закінчились, на приклад, сирні палички, а постачальники приїдуть лише наступного тижня. І буває, що тобі здається, що тільки-но замовила, але десь проґавила і цього продукту вже немає.

У цьому я дуже вдячна батькам. Наприклад мама моя постійно у цьому «крутиться», тому інколи, коли я можу забути, вона каже «що треба?», «подивись по залишкам», щоб ми встигли замовити. А загалом я до всього була готова, тому якихось великих проблем поки не маю.

Завітати до кафе-морозива «Gelateria» можна за адресою вулиця Приморська 19/8. Встигніть відвідати заклад, адже наразі підприємці планують працювати лише влітку. Як буде далі – покаже час.