Ми продовжуємо згадувати найскандальніші минулорічні рішення влади Південного, які яскраво продемонстрували, що відсутність стратегічного мислення та концентрація на особистих інтересах мера Володимира НОВАЦЬКОГО здатні нашкодити розвитку громади.
Минулий рік чітко продемонстрував, що коли на посади призначають людей не за їх професійні якості, а з огляду на рівень лояльності до мера, у підсумку ми маємо кризу управління, з якою зараз стикнулася громада.

Одним з рішень, яке показало, що НОВАЦЬКИЙ неспроможний оцінювати довгострокові наслідки своїх дій, стала спроба відмінити розробку Плану просторового розвитку. Відзначимо, що виконком в грудні 2023 року вирішив розірвати договір з підрядником, коли 25% робіт уже було виконано. Це рішення було незаконним, що упродовж року підтвердили суди різних інстанцій.
В результаті місту довелося йти на мирову угоду з підрядником, виплатити йому 7 млн гривень за вже зроблену роботу, після чого розробка документа продовжиться. Але вкластися у визначені терміни виконавець уже не зможе, оскільки згідно із законом, План мав бути готовий до 1 січня 2025 року.
Тож, замість того щоб довести важливий для економічного розвитку громади проєкт до завершення якомога швидше, мер згаяв цілий рік та бюджетні кошти на безглузді спроби розірвати контракт і судові розгляди. В результаті його дій на останній сесії міськради депутати не прийняли рішення про дозвіл на оформлення земельних ділянок в Кошарах, бо немає Плану просторового розвитку. Також через це громада купує землю під кладовище за ринкової ціною, хоча за наявності Плану могла б це зробити дешевше.
Ці рішення демонструють відсутність розуміння у міської влади, що є пріоритетним для громади та її людей, і на що вона має витрачати зусилля та гроші.
Ще одним скандальним рішенням Володимира НОВАЦЬКОГО у минулому році стало зняття секретаря міськради Оксани ВОРОТНІКОВОЇ, яка представляла опозицію. У 2023 році зробити це йому не вдалося, тож у 2024 він задіяв увесь свій ресурс впливу, аби протягнути це питання.
Таке наполегливе прагнення позбутися незручного секретаря міськради і ресурси, які були для цього задіяні, тільки підтверджують, що для мера на першому місті стоїть зручність і лояльність його співробітників, а не їх професійні якості.
Замість того, щоб вирішувати проблеми громади, він спрямував свої зусилля на усунення незручного опонента, причому використовував усі методи – від тиску на депутатів до залучення людей з-за кордону. Це яскравий приклад неефективного використання ресурсів влади.
Інше незаконне рішення, яке планувала протягнути влада, – будівництво сміттєпереробного заводу на території громади. У проєкті, який хотіли винести на розгляд сесії, були серйозні недоліки, а саме – невідповідність екологічним та містобудівним нормам.
Тут ми бачимо не тільки управлінську неспроможність мера нормально організувати процес підготовки документу з урахуванням думки експертів, а ще й той факт, що для нього популістські заяви та дії стоять вище ніж реальні кроки на користь громади. Замість реального продуманого проєкту, реалізація якого служитиме людям, тільки красиві слова.
Надовго запам’ятається мешканцям Південного й епопея з перейменуванням міста. Нагадаємо, що Верховна Рада спочатку затвердила нову назву Порт-Анненталь, яка не подобалася більшості городян. А потрапило це рішення до кабінетів ВР через те, що мер не захотів брати на себе відповідальність і приймати рішення щодо нової назви.
Така поведінка демонструє, що він уникає прийняття складних рішень, перекладаючи їх на інших. Подібна стратегія призводить, як ми бачимо, до дуже негативних наслідків – на історію з назвою було згаяно багато часу.
Усі вказані рішення показують нездатність мера брати на себе лідерство у важливих для людей питаннях, що підриває їхню довіру до влади. Замість цього він ставить у пріоритет особисті інтереси і не шкодує часу та зусиль на їх реалізацію.
Такий підхід до роботи та відсутність у Володимира НОВАЦЬКОГО елементарних управлінських якостей та навичок планування, як і небажання дослухатися до думки експертів та громадськості, вже негативно відображаються на розвитку громади. Якщо така тенденція збережеться і в цьому році, то ситуація тільки погіршиться: нас чекають нові фінансові втрати, затримка у розвитку інфраструктури та ще більше падіння рівня довіри до влади.
Тому громадськості дуже важливо, якомога активніше слідкувати за діями влади, вимагати прозорості у прийнятті рішень, звітності перед людьми, відповідальності та професіоналізму від мера та його команди. Тільки так можна змінити ситуацію.